Son Dakika Haberler
Teknoloji alanında yeni çıkan ürünler ve güvenlik önlemlerinden ziyade geçtiğimiz günlerde basında yer alan ve benim de dikkatimi çeken önemli bir teknolojik uygulamadan bahsetmek istedim.
Meram Belediyesi Başkan Fatma Toru Hanımefendi ile birlikte vatandaşın sorunları ve yerinde çözüm ile ilgili çalışmaları oldukça fazlalaştırdı.
Bu çalışmalardan bir tanesi de gelişen ve yaygınlaşan sosyal medya aracılığıyla sorunların çözüme kavuşturulması olmuş.
Belediyenin resmi web sitesi aracılığıyla uygulanan Hemşehrim Masası twitter ortamına taşınmış. Meram'da ikamet eden vatandaşlar sorunlarını twitter aracılığıyla “@HemsehrimMasasi” kullanıcısına ulaştırıyor. Ulaştırılan konuyla ilgili cevapsa çok gecikmeden veriliyor.
Her ne kadar teknolojiyi kullanıyor gibi görünsek de gelişmiş ülkelerdeki “Faydalı Teknoloji kullanım” oranını henüz yakalayabilmiş değiliz. Sadece akıllı telefon satış rakamlarında ve sosyal medya kullanımında gelişmiş ülkelerle yarışıyoruz.
Meram Belediyesi'nin yapmış olduğu bu uygulama da teknolojiyi faydalı yönde kullandırmaya teşvik edici nitelikte.
Vatandaşla teknolojik iletişim son derece faydalıyken belediyelerimizin artık mobil uygulama alanına da ağırlık vermesi gerekiyor. Meram ve Selçuklu Belediyesinin uygulamalarını test etme imkânı buldum. Aynı firmanın yapmış olduğu iki farklı uygulama gayet güzel fakat interaktif ve etkileşim bulunacak seviyede değil. Uygulamalarda halen boş menüler bulunmakta. Ama gelecekte bu uygulamaların daha üst seviye ye geleceğine ve kullanım oranlarının daha da artacağına inanıyorum.
Başkan Fatma Toru Hanımefendinin hemşehrim masası ile yapmış olduğu teknolojik yeniliğin Meram'da oturan bir vatandaş olarak devamını diliyorum.
Bir sonra ki yazımda belediye web sitelerindeki yazılımsal incelemelerimi sizinle paylaşacağım.
Kalın sağlıcakla…
,.
Yorumlar